Wyjaśnienia SIWZ nr 1 - kredyt


Przewodniczący Komisji Przetargowej publikuje wyjaśnienia SIWZ nr 1 w postępowaniu pn.: "Zaciągnięcie i obsługa kredytu długoterminowego na zadanie inwestycyjne w wysokości do 800 000,00zł dla inwestycji: „Rozbudowa i wyposażenie oczyszczalni ścieków wraz z przebudową sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w miejscowości Łubowo""

271.1.2018                                                                     Łubowo 19.01.2018r.

 

                                                                                                                                                            

    

 

Wyjaśnienie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia -

odpowiedzi na pytanie oferentów (1)

 

 

Dotyczy przetargu:

„Zaciągnięcie i obsługa kredytu długoterminowego na zadanie inwestycyjne  w wysokości do  800 000,00zł dla inwestycji:

„Rozbudowa i wyposażenie oczyszczalni ścieków wraz z przebudową sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w miejscowości Łubowo””

 

W odpowiedzi na pytania dot. treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w przedmiotowym postępowaniu, działając na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia z 29.1.2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2015r. poz. 2164 z późn. zm.), Gmina Łubowo wyjaśnia, co następuje:

 

1) W związku z ogłoszeniem przetargu na udzielenie kredytu na sfinansowanie inwestycji w wysokości 800 tys. – rozbudowa i wyposażenie oczyszczalni ścieków, proszę o przesłanie sprawozdań finansowych (RB 27s, Rb 28s, Rb N, Rb NDS, Rb Z) -  za lata 2014, 2015, 2016, 2017 – jeżeli już jest, bądź inny odpowiednik wyżej wymienionych sprawozdań.

Odp. Zamawiający przesyła i publikuje w załączniku wskazane sprawozdania.

 

2) Prosimy o przesłanie zestawienia kredytów posiadanych w bankach.

Odp. Zamawiający przesyła i publikuje w załączniku właściwe zestawienie.

 

3) Pytanie odnośnie zapisów w SIWZ. Chodzi konkretnie o:

 

b) w dniu podpisania umowy, bądź w terminie 3 dni od podpisania umowy oraz każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie krótszym niż 5 dni roboczych, Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć do wglądu kopie umów o pracę zawartych przez Wykonawcę z Pracownikami świadczącymi usługi. Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności  bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;”

 

 

 

Ze względu na ochronę danych osobowych, czy możemy  przedstawić zaświadczenia o zatrudnieniu osób/pracowników Banku obsługujących ten kredyt” np. w terminie 5-7 dni od daty wezwania?

Niestety nawet zanonimizowana umowa nie do końca chroni nasze dane bo łatwo skojarzyć kogo dotyczy dana umowa o pracę i nasze kadry nie chcą wyrazić na to zgody.

 

Odp. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 z późn. zm.).

Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez zatrudnienie na podstawie umowy o pracę co najmniej 2 nowych pracowników lub wyznaczenie do realizacji zamówienia co najmniej 2 zatrudnionych już pracowników, którzy będą wykonywać rodzaj prac zgodny z rodzajem zamówienia w zgodzie ze swoimi kompetencjami i zakresem czynności.

Z kolei Wykonawca:

a) zobowiązuje się, że ww pracownicy będą w całym okresie realizacji umowy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. 2014 r., poz. 1502 ze zm.);

 

Na potwierdzenie spełnienia powyższego warunku:

w dniu podpisania umowy, bądź w terminie 3 dni od podpisania umowy oraz każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie krótszym niż 5 dni roboczych, Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć do wglądu kopie umów o pracę zawartych przez Wykonawcę z Pracownikami świadczącymi usługi. Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności  bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;”

 

Zamawiający dopuszcza możliwość przedłożenia zaświadczenia, które będzie zawierało wszystkie wskazane wyżej dane z pominięciem danych osobowych pracownika.

Wszelkie dalsze obostrzenia SIWZ (np. kar) dot. powyższego pozostają wiążące.

 

Z uwagi na to, że część pytań dotarła do Zamawiającego w dniu dzisiejszym, są one istotne,  Zamawiający przedłuża termin składania ofert do dnia 26.01.2018r do godz. 10.00, otwarcie ofert nastąpi o godz. 10.15.

 

 

do pobrania: kliknij

 

 

Z poważaniem

                                                                

Przewodniczący Komisji Przetargowej