12-09-2012
Wyjaśnienia SIWZ - catering dla przedszkola w Woźnikach
Przewodniczący Komisji Przetargowej, publikuje treść zapytań wraz z odpowiedziami, które wpłynęły od jednego z oferentów w sprawie postępowania na dostarczenie posilków dla dzieci - catering dla przedszkola w Woźnikach.
Wyjaśnienie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
odpowiedź na pytanie oferenta
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na:
„Posiłki dla dzieci – catering dla przedszkola w Woźnikach”
W odpowiedzi na pytania, które wpłynęły od Państwa firmy oraz od pozostałych oferentów dot. wyjaśnienia treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w przedmiotowym postępowaniu, działając na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia z 29.1.2004 r. – Prawo zamówień publicznych (
Dz.U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 ze zmianami), wyjaśniam, co następuje:
1. Czy Wykonawca dobrze rozumie, że podwieczorki (oprócz ciepłych dań) można dostarczać jednym transportem razem z obiadami?
odpowiedź:
Tak. Podwieczorki, oprócz sytuacji, kiedy należy podać ciepły posiłek lub zaistnieje konieczność porcjowania posiłków, można dostarczyć wraz z obiadem i przekazać upoważnionej obsłudze przedszkola.
2. Czy w uwagi na obowiązek transportowania przez Wykonawcę naczyń standardowych dla 25 dzieci mogą one być plastikowe – niejedno razowe, podlegające wyparzaniu zamiast naczyń szklanych/ ceramicznych?
odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza tylko naczynia szklane czy ceramiczne - najlepiej nietłukące bądź trudno tłukące. Sztućce winny być stalowe, Zamawiający nie dopuszcza w tym komplecie elementów plastikowych.
3. Ile razy w tygodniu należy dostarczyć ciepły podwieczorek, czy Zamawiający ma jakiś wymóg w tym zakresie czy to zależy tylko i wyłącznie od Wykonawcy?
odpowiedź:
Zamawiający przewiduje ciepły posiłek na podwieczorek dwa razy w tygodniu – termin (dzień tygodnia) podlega ustaleniu z Zamawiającym w trakcie trwania zamówienia.
4. Proszę o modyfikację paragrafu 11 umowy dołączonej do SIWZ:
z: „1. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:
1) z tytułu opóźnień bądź niewykonania przez Wykonawcę umowy w danym dniu – w wysokości 3.000 zł brutto (za każde zdarzenie).
2) za rozwiązanie umowy przez Zamawiającego z winy Wykonawcy lub rozwiązanie umowy przez Wykonawcę z przyczyn, za które Zamawiający nie ponosi winy – 20.000 zł. brutto;
3) za każde stwierdzone przez Dyrektora przedszkola w obecności przedstawiciela personelu Wykonawcy, obniżenie wartości kalorycznej lub objętości posiłku – w wysokości 1.000 zł – (za każde zdarzenie).”
na: „1. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:
1) z tytułu opóźnień bądź niewykonania przez Wykonawcę umowy w danym dniu – do wysokości 3.000 zł brutto (za każde zdarzenie).
2) za rozwiązanie umowy przez Zamawiającego z winy Wykonawcy lub rozwiązanie umowy przez Wykonawcę z przyczyn, za które Zamawiający nie ponosi winy – 20.000 zł. brutto;
3) za każde stwierdzone przez Dyrektora przedszkola w obecności przedstawiciela personelu Wykonawcy, obniżenie wartości kalorycznej lub objętości posiłku – do wysokości 1.000 zł – (za każde zdarzenie).”
odpowiedź:
Zamawiający nie zgadza się na zaproponowaną modyfikację
Z poważaniem
Przewodniczący Komisji Przetargowej
Zważywszy, że uwzględnienie powyższych wyjaśnień w treści przygotowywanych przez Państwa ofert nie wymaga dodatkowego czasu, dotychczasowy termin składania ofert nie ulega zmianie.