Wyjaśnienia treści SIWZ nr 1 w postępowaniu Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Łubowo w roku 2019


Przewodniczący Komisji Przetargowej publikuje wyjaśnienia treści SIWZ w przedmiotowym postępowaniu

271.14.2018                                                                                        Łubowo 26.11.2018r.

 

                                                                                                                                                                                                                                              

 

 

Wyjaśnienie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia -

odpowiedzi na pytanie oferentów (1)

 

 

Dotyczy przetargu:

„Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Łubowo w roku 2019”

 

W odpowiedzi na pytania dot. treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w przedmiotowym postępowaniu, działając na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia z 29.1.2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz.U. z 2018r. poz. 1986 ze zmianami), Gmina Łubowo wyjaśnia, co następuje:

 

1. SIWZ. V MIEJSCE I TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

Wnosimy o zmianę zapisu:

„c) dostarczenie pojemników  i worków nowym kontrahentom w czasie świadczenia usługi w ciągu 3 dni od daty zgłoszenia nieruchomości do obsług”

na:

„c) dostarczenie pojemników  i worków nowym kontrahentom w czasie świadczenia usługi w ciągu 7 dni od daty zgłoszenia nieruchomości do obsług”

Odpowiedź: Zamawiający pozostawia zapis bez zmian.

 

2. SIWZ. VI WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

Wykonawca informuje, że Zgodnie z zapisami art.234 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach oraz art. 13 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2422) - obligatoryjnie od dnia 24 lipca 2018 r. wygasły wszystkim podmiotom gospodarczym odbierającym odpady komunalne wpisy do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny. Obecnie wpisy te zastępuje prowadzony przez Marszałków Województw rejestr BDO do którego podmioty posiadające wpis przed 24.07.2018 r. zostaną wprowadzeni z Urzędu. Termin całkowitego zaktualizowania przez Urzędy Marszałkowskie takiego wpisu w rejestrze BDO nie jest znany.

 

Zgodnie z powyższym wnosimy o zmianę zapisu:

„- aktualne zezwolenie Starosty na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów, zgodnie z art. 41ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz. U z 2016 r., poz. 1987).

 

- aktualny wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny

i elektroniczny zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie”

 

na:

- wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami zwanym rejestrem BDO

 

Odpowiedź: Zamawiający przychyla się do zmiany zapisu jak wyżej. Stosowna zmiana zostanie dokonana w ogłoszeniu o zamówieniu.

 

3. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. II. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ODBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH Z NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH NA TERENIE GMINY ŁUBOWO pkt. 3.

Zamawiający wskazuje:

„Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie, stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez producentów. Szacunkowa ilość odpadów przewidzianych do zbiórki i transportu wynosi 1800 Mg/12m-cy. Podane wyżej ilości odpadów należy traktować jako orientacyjne i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia za osiągnięcie innych wielkości.”

Prosimy o podanie ilości odebranych odpadów w roku 2017 i w okresie od stycznia do września 2018 roku w rozbiciu na poszczególne kody odpadów.

 

Odpowiedź: Zamawiający do ustalenia wielkości szacunkowej ilości odbieranych odpadów opierał się na danych za rok 2017, które wynosiły odpowiednio:

Kod odpadu                         ilość (MG)

15 01 01                               9,440

15 01 02                               84,690

15 01 06                               4,680

15 01 07               92,640

16 01 03                               3,200

17 01 01                               65,940

17 01 02                               8,020

17 01 07                               45,080

20 01 10                               24,420

20 02 01                               33,760

20 03 01                               1327,92

20 03 07                               152,720

W roku 2018, do końca września, z nieruchomości zamieszkałych odebrano 1579,77 MG.

 

4. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. II. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ODBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH Z NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH NA TERENIE GMINY ŁUBOWO pkt. 4b.

Zamawiający wskazuje:

„Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia pojemników zbiorczych „dzwonów” o poj. 1,5m3 do 5m3 do selektywnej zbiórki(…)”

 

Wnosimy o zmianę zapisu na następujący:

„Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia pojemników zbiorczych „dzwonów” o poj. 1,5m3 do 2,5m3 do selektywnej zbiórki(…)”

Nie ma pojemników typu „dzwon” o pojemności 5m3

 

Odpowiedź: Zamawiający przychyla się do zmiany zapisu. Poprzez pojemnik typu dzwon, należy rozumieć dedykowany do rodzaju odpadu pojemnik z tworzywa sztucznego o pojemności od 1,5 do 2,5m3

 

5. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. II. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ODBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH Z NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH NA TERENIE GMINY ŁUBOWO pkt. 4e.

Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do wykonywania usługi w zakresie:

„e) zorganizowania mobilnych punktów zbiórek „elektrośmieci”, zużytych opon, baterii i leków, odpadów zielonych itp. zgodnie z poniższym opisem, w trzech wskazanych punktach gminy Łubowo, raz w miesiącu”

 

Prosimy o doprecyzowanie, że chodzi o opony z samochodów osobowych oraz podanie ilości opon przypadająca na jedno gospodarstwo.

 

Odpowiedź: Zamawiający wyjaśnia, że zbiórka dotyczy  opon z samochodów osobowych (opon różnych rozmiarów, również stosowanych w osobowych wersjach samochodów dostawczych o masie całkowitej do 3,5t). Zamawiający nie wprowadził limitów ilościowych przypadających na gospodarstwo domowe.

 

6. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. II. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ODBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH Z NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH NA TERENIE GMINY ŁUBOWO pkt. 4f.

 

Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do wykonywania usługi w zakresie:

„f) wyposażenie i prowadzenia punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOKu), zgodnie z poniższym opisem.”

Wykonawca pragnie zwrócić uwagę Zamawiającego na nowelizację ustawy o odpadach, która weszła w życie 5 września 2018 r. Zgodnie z nowymi przepisami zbieranie odpadów można prowadzić jedynie na terenie, do którego prowadzący zbieranie posiada określony tytuł prawny, tj. własność, użytkowanie lub na podstawie umowy dzierżawy. Co istotne, umowa dzierżawy powinna mieć formę aktu notarialnego. Ponadto, wraz z wnioskiem o wydanie zezwolenia na zbieranie przedsiębiorca powinien przedstawić operat przeciwpożarowy wraz z uzgodnieniem komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej oraz zabezpieczenie, o którym mowa w art. 48 a ustawy o odpadach.

 

Mając na uwadze powyższe, proszę o potwierdzenie, iż Zamawiający udzieli wykonawcy wszelkiej pomocy w zakresie uzyskania zezwolenia na zbieranie, w szczególności zawrze umowę dzierżawy spełniającą wymagania ustawy o odpadach, a do czasu uzyskania zezwolenia nie będzie wymagał od Wykonawcy prowadzenia PSZOK. Alternatywnie proszę o odpowiednią zmianę SIWZ poprzez określenie, iż obowiązkiem Wykonawcy nie jest prowadzenie PSZOK, a odbiór odpadów z PSZOK i ew. wyposażenie PSZOK w kontenery i pojemniki.

 

 

Odpowiedź: Zamawiający wprowadza zmianę w SIWZ.  

Obowiązkiem Wykonawcy będzie prowadzenie punktu PSZOK. Jeżeli Wykonawca nie posiada  zezwolenia na zbieranie odpadów, wówczas do momentu jego uzyskania obowiązkiem Wykonawcy będzie wyposażenie punktu PSZOK w pojemniki i kontenery oraz odbiór i zagospodarowanie odpadów.

Wykonawca winien wystąpić o udzielenie zezwolenia niezwłocznie. Brak właściwych zezwoleń, uzyskanych w terminie do 3 miesięcy od dnia podpisania umowy z Wykonawcą może skutkować rozwiązaniem umowy na mocy par. 10, pkt.2e umowy, który przyjmuje brzmienie:

„braku bądź utraty przez Wykonawcę uprawnień do wykonywania umowy, wynikających z przepisów prawa - odstąpienie może nastąpić w terminie 30 dni od dnia otrzymania informacji o braku lub utracie uprawnień”.

Ponadto Zamawiający udzieli pomocy wykonawcy, w szczególności zawrze z nim umowę dzierżawy spełniającą wymogi ustawy o odpadach tj. udostępni teren, gdzie będą składowane odpady, wydeleguje pracownika, który będzie na określonych zasadach przebywał na terenie PSZOK.

 

7. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. II. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ODBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH Z NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH NA TERENIE GMINY ŁUBOWO pkt. 4

Zamawiający informuje, że:

„Obowiązkiem właściciela nieruchomości jest wyposażenie posesji w pojemniki służące do zbierania odpadów ulegających biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów.”

Prosimy o potwierdzenie, że Wykonawca ma obowiązek zabrania odpadów gromadzonych w workach i wystawionych obok pojemników.

 

Odpowiedź: Wykonawca ma obowiązek odebrać każdą ilość odpadów biodegradowalnych wystawianych w pojemnikach (również w pojemnikach zakupionych przez właścicieli posesji).

 

8. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. II. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ODBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH Z NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH NA TERENIE GMINY ŁUBOWO pkt. 4.1 - Pojemniki - zabudowa jednorodzinna.

 

Wnosimy o zmianę zapisu:

Wykonawca wyposaży właścicieli nieruchomości w pojemniki na odpady zmieszane najpóźniej do dnia 31 grudnia 2018 roku oraz przekaże Zamawiającemu raport z wykonanej czynności w dniu 8 stycznia 2019 roku.

na:

Wykonawca wyposaży właścicieli nieruchomości w pojemniki na odpady zmieszane najpóźniej w terminie 7 dni od daty podpisania umowy oraz przekaże Zamawiającemu raport z wykonanej czynności w terminie 14 dni od daty podpisania umowy.

 

Odpowiedź: Zapis pozostaje bez zmian.

 

 

9. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. II. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ODBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH Z NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH NA TERENIE GMINY ŁUBOWO - pkt. 4.5 - Punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych, zwany dalej PSZOK.

Zamawiający informuje:

„4.5.1. W PSZOK u przyjmowane będą następujące frakcje odpadów:

a) baterie -/kod odpadów 20 01 33*, 20 01 34/,

b) leki -/kod odpadów 20 01 31*, 20 01 32/,

c) chemikalia -/kod odpadów 15 01 10*,20 01 27*, 20 01 28/,

d) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kod 20 01 21*, 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36),

e) odpady budowlano – remontowe pochodzące z remontów i innych robót budowlanych wykonywanych we własnym zakresie, na wykonanie, których nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę, lub zgłoszenie zamiaru budowy lub wykonanie robót (kod 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 01 80, 17 01 82, 17 02 01, 17 02 02,  17 02 03, 17 03 80, 17 04 01, 17 04 02, 17 04 03, 17 04 04, 17 04 05, 17 04 06, 17 04 07,  17 06 04, 17 09 04,),

f) zużyte opony (kod 16 01 03),

g) odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07),

h) tekstylia i odzież (kod 20 01 10, 20 01 11),

i) odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone (trawa, chwasty, gałęzie, liście) (kod 20 02 01, 20 02 03),

j) inne odpady niebezpieczne wydzielone ze strumienia odpadów komunalnych.

4.5.2. PSZOK dodatkowe informacje:

a) Zamawiający przeznacza teren o powierzchni 300 m2, znajdujący się w Przyborowie  4h (cz. działki nr 26/10), który Wykonawca wyposaży i zorganizuje PSZOK,

b) Wykonawca wyposaży PSZOK w kontenery lub pojemniki do oddzielnego gromadzenia wyselekcjonowanych frakcji odpadów komunalnych wynikających z punktu 4.5.1., nie później niż do dnia 31.12.2018 roku.

c) zbierane odpady nie mogą być magazynowane bezpośrednio na gruncie,

d) Obsługę przyjmowania odpadów do PSZOK zapewni Zamawiający.

e) do PSZOKu właściciele nieruchomości znajdujących się na terenie Gminy Łubowo, mogą dostarczyć każdą ilość odpadów komunalnych wymienionych w punkcie 4.5.1.

f) Wykonawca jest zobowiązany do ważenia wszystkich odebranych z PSZOK odpadów na legalizowanej wadze.

g) Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy

o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i udostępnienia Zamawiającemu możliwości wglądu do ww. dokumentacji.

h) Wykonawca uzgodni z Zamawiającym sposób przekazywania zgłoszeń, osoby uprawnione do zgłaszania i przyjmowania zgłoszeń.

i) Odbiór odpadów z PSZOK następuje w terminie 48 godzin po otrzymaniu zgłoszenia od Zamawiającego.”

 

Prosimy o informację kto jest wytwórcą odpadów oraz o podanie ilości i wielkości kontenerów jakie mają być wstawione na PSZOK.

 

Odpowiedź:  Odpady pochodzą wyłącznie z nieruchomości zamieszkałych. Ilość kontenerów musi być dostosowana do ilości frakcji zbieranych odpadów, natomiast ich wielkość należy dostosować do rodzaju odpadów.

10. PROJEKT UMOWY NR 271.14.2018. WYNAGRODZENIE § 7.

Wykonawca wnosi o wykreślenie zdania „Podstawą wystawienia faktury będzie zaakceptowany przez przedstawiciela Zamawiającego protokół odbioru usługi”, z uwagi na fakt, iż takie postanowienie jest nieważne z mocy prawa, co potwierdzono już wielokrotnie przez Ministerstwo Finansów i orzecznictwo.

Wskazane postanowienie uniemożliwia bowiem Wykonawcy spełnienie obowiązków wynikających z ustawy o podatku od towarów i usług („ustawa o VAT”). Mowa o art. 106i ust. 1 ustawy o VAT) zgodnie, z którym Fakturę wystawia się nie później niż 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano dostawy towaru lub wykonano usługę.

Zgodnie zaś z obowiązującymi przepisami prawa i ich jednolitą interpretacją przez najnowsze orzecznictwo, to moment faktycznego wykonania usługi, a nie protokolarny odbiór prac przez Zamawiającego, stanowi – w pierwszej kolejności moment wykonania usługi, który w drugiej kolejności – rodzi obowiązek wystawienia faktury VAT. Postanowienia Wzoru Umowy mogą uniemożliwić wystawienie faktury licząc 15 dni od wykonania usługi, regulują wprost, że do jej wystawienia Wykonawca jest uprawniony dopiero po formalnym zaakceptowaniu prac przez Zamawiającego w formie protokołu. Zdaniem Ministra Finansów, Wykonawca jest zobowiązany do wystawienia faktury w terminie odnoszącym się do faktycznego wykonania usługi, zaś podpisanie protokołu odbioru przez Zamawiającego pozostaje bez znaczenia dla powstania obowiązku podatkowego (por. Interpretacja ogólna Ministra Finansów z 1 kwietnia 2016 r., sygn. PT3.9101.41.2015.AEW.2016.AMT.141).

W tym kontekście należy również pamiętać o autonomii prawa podatkowego, która oznacza niezależność procedur i instytucji funkcjonujących na gruncie prawa podatkowego od procedur i instytucji ustanowionych w ramach innych gałęzi prawa. Należy szczególnie podkreślić, że zgodnie z orzecznictwem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej uzależnianie uznania usługi za wykonaną od dokonania czynności formalnych prowadziłoby do tego, że podatek VAT stawałby się wymagalny dopiero z dokonaniem tychże formalności, a nie – tak jak być powinno – z chwilą wykonania usługi (por. Wyrok TSUE z 13 lutego 2014 r., sygn.. C-18/13).

Powyższe znajduje również potwierdzenie w orzecznictwie krajowym. Jak wskazano w jednym z wyroków Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na moment powstania obowiązku podatkowego nie mają wpływu uregulowania łączące strony umowy, określające daty i terminy sporządzania, przedłożenia i podpisania protokołu odbioru. Protokół odbioru nie stanowi bowiem elementu świadczonej usługi (por. Wyrok WSA z 14 kwietnia 2015 r., sygn.. akt I SA/Bd 190/15).

Jednocześnie Wykonawca wskazuje, iż zgodnie z art. 58 § 1 Kodeksu cywilnego czynność prawna sprzeczna z ustawą (w tym ustawą o VAT) albo mająca na celu obejście ustawy jest nieważna. Pod pojęciem ustawy, o której mowa w przywołanym przepisie rozumie się zaś wszystkie  aktu prawa rangi ustawowej (por. Wyrok Sądu Najwyższego z 27 lutego 1997 r., sygn. akt III CKN 47/96). To zaś prowadzi do wniosku, że naruszenie ustawy o VAT, również mieści się w zakresie regulacji z art. 58 Kodeksu cywilnego. Zgodnie zaś z art. 139 ust. 1 PZP, w sprawach nieuregulowanych PZP, w odniesieniu do umów o zamówienie publiczne, stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego.

W związku z powyższym Wykonawca wnosi o usunięcie kwestionowanego zdania i określenie, iż „Podstawą wystawienia faktury będzie faktyczny moment wykonania usługi lub jej odpowiedniej części przez Wykonawcę, której wykonanie zostanie następczo potwierdzone protokołem odbioru zgodnie z umową ”.

 

Odpowiedź: Zamawiający przychyla się do zmiany zapisu na wskazany powyżej.

 

 

11. PROJEKT UMOWY NR 271.14.2018. KARY UMOWNE I ODSETKI § 11.

 

Proponujemy zmianę zapisu:

„b) za opóźnienie w terminowym odbiorze (zgodnym z harmonogramem) odpadów za każdy dzień zwłoki – w wysokości 1% wynagrodzenia umownego brutto”

na:

„b) za opóźnienie w terminowym odbiorze (zgodnym z harmonogramem) odpadów za każdy dzień zwłoki – w wysokości 0,1% wynagrodzenia umownego brutto”

Proponujemy zmianę zapisu:

„c) za brak zapłaty lub nieterminową zapłatę wynagrodzenia należnego podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom – w wysokości 10% wynagrodzenia brutto należnego podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy.

d) w razie nieprzedłożenia do zaakceptowania projektu umowy o podwykonawstwo lub projektu jej zmiany - w wysokości 10% wynagrodzenia brutto należnego podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy.

e) w razie nieprzedłożenia poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo lub jej zmiany - w wysokości 10% wynagrodzenia brutto należnego podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy.”

na:

„c) za brak zapłaty lub nieterminową zapłatę wynagrodzenia należnego podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom – w wysokości 1% wynagrodzenia brutto należnego podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy.

d) w razie nieprzedłożenia do zaakceptowania projektu umowy o podwykonawstwo lub projektu jej zmiany - w wysokości 1% wynagrodzenia brutto należnego podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy.

e) w razie nieprzedłożenia poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo lub jej zmiany - w wysokości 1% wynagrodzenia brutto należnego podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy.”

 

Odpowiedź: Zapisy umowy pozostają bez zmian.

 

12. PROJEKT UMOWY NR 271.14.2018. PODWYKONAWCY § 12.

 

Prosimy o wyjaśnienie i zmianę postanowienia. Zwracamy uwagę, że postępowanie obejmuje usługi, a Zamawiający odnosi się do „robót” i odsyła do przepisu Kodeksu cywilnego, w zakresie również odnoszącym się do robót budowlanych a nie usług.

Odpowiedź: Zamawiający zmienia wzór umowy poprzez skreślenie zapisu 6471 Kodeksu Cywilnego, niemniej Zamawiający zwraca uwagę, że w niniejszej sprawie można,  wręcz należy posiłkować się zapisami dotyczącymi umowy na roboty budowlane, które zostały wskazane w art. 143d p.z.p. Dlatego też przepisy w zakresie ustalenia wynagrodzenia dla podwykonawcy oraz zasad zapłaty tego wynagrodzenia w niniejszej umowie będą mieć odpowiednio zastosowanie do usług.

 

13. Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności w zakresie pojemności pojemników typu „dzwon” i jednoznaczne wskazanie ich wielkości.

W Szczegółowym Opisie Przedmiotu Zamówienia. II Wymagania dotyczące odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Łubowo Zamawiający wskazał w pkt 4b:

„Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia pojemników zbiorczych „dzwonów” o poj. 1,5m3 do 5m3 do selektywnej zbiórki(…)”

Natomiast, zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Łubowo. Rozdział III - Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych § 6 pkt 3) „dzwony” to pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów o pojemności od 120l do 7000l.

 

Odpowiedź:  Poprzez pojemnik typu dzwon, należy rozumieć dedykowany do rodzaju odpadu pojemnik z tworzywa sztucznego o pojemności od 1,5 do 2,5m3.

 

14. SIWZ. V MIEJSCE I TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

 

Wnosimy o zmianę zapisu:
b) wyposażenie nieruchomości zamieszkałych, na czas świadczenia usługi w pojemniki na odpady zmieszane i worki/pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów zgodnie ze SIWZ do dnia 31 grudnia 2018r.;
d) do 31 grudnia 2018r. – dostarczenie harmonogramu odbioru odpadów komunalnych przez Wykonawcę;

na:
b) wyposażenie nieruchomości zamieszkałych, na czas świadczenia usługi w pojemniki na odpady zmieszane i worki/pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów zgodnie ze SIWZ do 7 dni od podpisania umowy;
d) do 7 dni od podpisania umowy – dostarczenie harmonogramu odbioru odpadów komunalnych przez Wykonawcę;

Odpowiedź: Zapisy pozostają bez zmian.

 

15. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. II. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ODBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH Z NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH NA TERENIE GMINY ŁUBOWO pkt. 3.

 

Zamawiający wskazuje:

„Ustalone ilości szacunkowe i mogą ulec zmianie, stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez producentów. Szacunkowa ilość odpadów przewidzianych do zbiórki i transportu wynosi 1800 Mg/12m-cy. Podane wyżej ilości odpadów należy traktować jako orientacyjne i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia za osiągnięcie innych wielkości.”

Prosimy o podanie na jakiej podstawie zamawiający stwierdza, że z terenu gminy Łubowo będzie do odebrania 1800 Mg/12m-cy?  Prosimy o podział strumienia na kody odpadów oraz wskazanie szczegółowych danych dotyczących wyłącznie posesji zamieszkałych. Dane dotyczące ilości poszczególnych frakcji są dostępne w Analizie stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Gminy Łubowo, jednak ilości te nie pokrywają się z danymi w SIWZ, ponieważ najprawdopodobniej dane dotyczą posesji zamieszkałych i niezamieszkałych, a łączna ich ilość wynosi 2281,71 Mg /12 m-c.

Odpowiedź:

W Analizie stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Gminy Łubowo, ilości odpadów dotyczą posesji zamieszkałych i niezamieszkałych. Odpowiedzi odnośnie danych ilościowych udzielono w pytaniu nr 3.

 

Zamawiający przedłuża jednocześnie termin składania ofert do dnia 03.12.2018r., godz. 11.00.

Otwarcie ofert 11:15.

 

do pobrania:

uaktualniona SIWZ

uaktualniony wzór umowy

uaktualniony opis przedmiotu zamówienia

 

zmiana ogłoszenia w BZP

 

Z poważaniem

Przewodniczący Komisji Przetargowej