Wyjaśnienia nr 1 treści SWZ - Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Łubowo od 1 września 2022r. do 31 grudnia 2023r.


Przewodniczący Komisji Przetargowej publikuje wyjaśnienia treści SWZ w przedmiotowym postępowaniu

271.7.2022                                                              Łubowo 15.07.2022r.

                                                                                                                                          

              

Wyjaśnienie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia -

odpowiedzi na pytanie oferentów (1)

 

Dotyczy przetargu:

Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Łubowo od 1 września 2022r. do 31 grudnia 2023r.

 

Gmina Łubowo działając na podstawie w art. 135 ust. 6 ustawy z 11 września 2019r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.), udziela odpowiedzi na pytania dot. treści Specyfikacji Warunków Zamówienia w przedmiotowym postępowaniu.

 

  1. Zgodnie z zapisami pkt. II.4.b Wymagania dotyczące odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Łubowo prosimy o wyjaśnienie co Zamawiający rozumie pod pojęciem „pojemniki indywidualne” oraz „pojemniki zbiorcze”

Odpowiedź:

Zgodnie z zapisami pkt. II.4.b Wymagania dotyczące odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Łubowo.

  • Wyposażenie obsługiwanych nieruchomości zamieszkałych zabudowy wielorodzinnej w „indywidualne” pojemniki na odpady komunalne niesegregowane (zmieszane) oznacza że każdy lokal w zabudowie wielorodzinnej otrzymuje osobny pojemnik na odpady komunalne niesegregowane (zmieszane). Minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania na terenie nieruchomości niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych dla właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w budynkach jednorodzinnych oraz w budynkach, wielolokalowych wynosi minimum 120 l na nieruchomość/lokal.
  • Pojemniki zbiorcze - do zbiorczej selektywnej zbiórki wg poniższego opisu. Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia pojemników zbiorczych „dzwonów” o poj. 1,5m3 do 2,5m3 do selektywnej zbiórki

 

2. Zgodnie z zapisami pkt. II.4.b Wymagania dotyczące odbierania odpadów komunalnych z

nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Łubowo wnosimy o dopuszczenie wyposażenia nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej w pojemniki typu 1,1 m3, zamiast typu „dzwon”. Powyższe ma uzasadnienie w postaci ograniczenia kosztów odbioru i transportu odpadów (szczególnie w przypadku odbiorów interwencyjnych) - odbiór byłby możliwy w połączeniu z pozostałymi nieruchomościami.

Odpowiedź:

Nie jest możliwe zastąpienie wyposażenia nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej w pojemniki typu 1,1 m3, zamiast typu „dzwon” ze względu na zbyt małą pojemność, wymagana pojemność to 1,5m3 -2,5m3.  Pojemniki typu „dzwon” zapewniają utrzymanie czystości i estetyki otoczenia.

 

3. Zgodnie z zapisami pkt. II.4.1 Wymagania dotyczące odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Łubowo prosimy o dopuszczenie wydłużenia terminu wyposażenia nieruchomości w pojemniki, pod warunkiem uprzątnięcia każdorazowo wszystkich odpadów zebranych na nieruchomości. Powyższe jest zasadne ze względu na bardzo krótki okres czasu pomiędzy terminem ogłoszenia postępowania, jego hipotetycznym rozstrzygnięciem, a momentem rozpoczęcia realizacji usługi. Prosimy o zastąpienie zapisu:

„Wykonawca wyposaży właścicieli nieruchomości w pojemniki na odpady niesegregowane (zmieszane) najpóźniej do dnia 31.08.2022 r. oraz przekaże Zamawiającemu raport z wykonanej czynności w dniu 12.09.2022 r. ” nowym zapisem o nowej treści

„Wykonawca wyposaży właścicieli nieruchomości w pojemniki na odpady niesegregowane (zmieszane) najpóźniej w ciągu miesiąca od dnia podpisania umowy i przekaże Zamawiającemu raport z wykonanej czynności do dnia 15.10.2022 r. ”.

Odpowiedź:

Zgodnie z zapisami pkt. II.4.1 Wymagania dotyczące odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Łubowo Niedopuszczalne jest wydłużenie terminu wyposażenia nieruchomości w pojemniki oraz przekazania Zamawiającemu raportu z wykonanej czynności.

 

4. Zgodnie z zapisami pkt. II.4.3 Wymagania dotyczące odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Łubowo prosimy o dopuszczenie wydłużenia terminu wyposażenia nieruchomości w worki, pod warunkiem uprzątnięcia każdorazowo wszystkich odpadów zebranych na nieruchomości. Powyższe jest zasadne ze względu na bardzo krótki okres czasu pomiędzy terminem ogłoszenia postępowania, jego hipotetycznym rozstrzygnięciem, a momentem rozpoczęcia realizacji usługi. Prosimy o zastąpienie zapisu:

„Wykonawca wyposaży właścicieli nieruchomości w worki do selektywnej zbiórki odpadów najpóźniej do dnia 31.08.2022 r. oraz przekaże Zamawiającemu raport z wykonanej czynności w dniu 12.09.2022 r. (…)” nowym zapisem o nowej treści

„Wykonawca wyposaży właścicieli nieruchomości w worki do selektywnej zbiórki odpadów najpóźniej w ciągu miesiąca od dnia podpisania umowy i przekaże Zamawiającemu raport z wykonanej czynności do dnia 15.10.2022 r. ”.

Odpowiedź:

Zgodnie z zapisami pkt. II.4.3 Wymagania dotyczące odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Łubowo Niedopuszczalne jest wydłużenie terminu wyposażenia nieruchomości w worki oraz przekazania Zamawiającemu raportu z wykonanej czynności.

 

5. Zgodnie z zapisami pkt. V.2. Obowiązek prowadzenia dokumentacji z przedsiębiorcom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości prosimy o doprecyzowanie co Zamawiający rozumie pod pojęciem „Instalacja zastępcza”.

Czy Zamawiający wskazuje jakiekolwiek Instalacje w których Wykonawca będzie miał obowiązek zagospodarowania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych ?

Przedmiotem przetargu jest „odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Łubowo od 01.09.2022 do 31.12.2023r.” co wskazuje ma swobodę w doborze Instalacji, w której będą zagospodarowywane odpady (zarówno zmieszane jak i selektywne).

Formularz oferty zawiera pozycje do uzupełniania osobno w zakresie zagospodarowania odpadów i osobno w zakresie transportu, co oznacza, że Wykonawca musi skalkulować oba składniki ceny osobno, na podstawie własnych ofert handlowych.

Pytanie do umowy:

W projekcie Umowy § 3 pkt 15 widnieje zapis „Instalacje, do których Wykonawca zobowiązany będzie przekazywać odebrane odpady od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Łubowo zawiera załącznik nr 1 do Umowy”. Prosimy o udostępnienie takiego załącznika oraz wyjaśnienia w kontekście pytania numer 5 do SOPZ tj. przedmiotu postępowania – czy jest to odbiór i transport odpadów do wskazanych przez Zamawiającego Instalacji, czy odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów? W przypadku odbioru i transportu odpadów do wskazanych przez Zamawiającego Instalacji prosimy o informację, czy Zamawiający zapewnia przyjmowanie odpadów przez wskazaną Instalację.

 

Odpowiedź:

Zamawiający nie wskazuje instalacji  do których Wykonawca będzie przekazywał do zagospodarowania niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Przedmiotem przetargu jest „odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Łubowo od 01.09.2022 do 31.12.2023r.” Na mocy Umowy w Załączniku nr 1 Wykonawca wskazuje instalacje do których zamierza przekazywać odpady.

Pojęcie Instalacja zastępcza  dotyczy sytuacji gdy zadeklarowane Instalacje ulegną awarii lub nie mogą przyjmować odpadów z innych przyczyn.

Zamawiający załącza wzór załącznika nr 1 do umowy.

pobierz

Z poważaniem

                                                                                                             Przewodniczący Komisji Przetargowej

           Tomasz Hartwich