Wyjaśnienia treści SIWZ nr 1 - przetarg na Rozbudowę sieci kanalizacji sanitarnej z przepompowniami w miejscowości Leśniewo i Pierzyska, Gmina Łubowo


Przewodniczący Komisji Przetargowej publikuje odpowiedzi na pytania do przedmiotowego przetargu

271.16.2016                                                                    Łubowo 16.12.2016 r.

 

                                                                                                                         

                                  

    

 

 

 

 

 

 

Wyjaśnienie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia -

odpowiedzi na pytanie oferentów (1)

 

 

Dotyczy przetargu:

„Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej z przepompowniami w miejscowości Leśniewo i Pierzyska, Gmina Łubowo”

 

W odpowiedzi na pytania, które wpłynęły od oferentów dot. wyjaśnienia treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w przedmiotowym postępowaniu, działając na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia z 29.1.2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2015r. poz. 2164 z późn. zm.), wyjaśniam, co następuje (niektóre z pytań pogrupowano tematycznie):

 

  1. Sieć kanalizacyjna i tłoczna biegnie w drogach powiatowych, gminnych                                 i prywatnych. Czy będą pobierane opłaty za zajęcie pasa drogowego? Czy należy uwzględnić opłaty  i w jakiej wysokości za teren prywatny? Czy jest na to zgoda? Czy jeżeli nie, uzyskanie zgody leży po stronie Inwestora czy wykonawcy?

Czy Zamawiający będzie pobierał opłaty z tytułu zajęcia pasa drogowego? Jeżeli tak to prosimy o podanie odpowiednich stawek. Czy wykonawca ma przyjąć zajecie pasa? Jeśli tak prosimy o podanie stawek za zajęcie pasa drogowego? Czy Wykonawca uiszcza opłaty za zajecie pasa drogowego?

Czy są to drogi gminne czy powiatowe oraz czy będzie pobierana opłata za zajęcie pasa tych dróg? Jeśli tak to prosimy o podanie stosownych opłat.

Prosimy o udzielenie odpowiedzi czy dla przedmiotowej inwestycji będą pobierane stawki za zajęcie pasa drogowego? Jeśli tak to prosimy o podanie podstawy prawnej (nr decyzji) ?.

 

Odp. 1. Inwestycja realizowana jest w pasach dróg gminnych i pasach dróg powiatowych. Opłaty za zajęcie pasa drogowego uzależnione są od terminu realizacji robót (długości prac), wielkości zajęcia pasa drogowego przez Wykonawcę a także stawek obowiązujących na danej drodze. W związku z tym to Wykonawca musi oszacować ilość opłat związanych z realizacja zadania. Uzyskanie stosownych pozwoleń pozostaje w gestii Wykonawcy.

Nadmieniam, iż opłaty w pasie dróg gminnych nie będą pobierane.

 

  1. Proszę o potwierdzenie, iż podsypka o gr. 20 cm z i obsypka o gr. 30 cm ma być piaskiem dowiezionym a zasypanie wykopu gruntem rodzimym? Nadmiar piasku  z wykopy wywieźć i zutylizować? Z przedmiaru wynika że uwzględniono podsypkę i obsypkę. Czy wykonawca ma uwzględnić pełną wymianę gruntu czy nie?

Proszę o potwierdzenie, że Zamawiający nie będzie wymagać wymiany gruntu.                    W opisie technicznym podano wytyczne do wykonania podsypki oraz zasypki rurociągów. Proszę o potwierdzenie informacji czy Zamawiający wskaże miejsce wywozu ziemi wydobytej z wykopów? Czy wykonawca ma zutylizować ziemię na własny koszt?

Prosimy o odpowiedź jak należy odbudować drogi i pobocza, w których została zaprojektowana  sieć kanalizacji sanitarnej? Prosimy o podanie ilości m2 dróg do odbudowy, przekroje warstw oraz jakiej kategorii są to drogi.

 

Odp. 2. Zgodnie z kosztorysem i projektem technicznym wzdłuż kanałów podsypka ma wynosić 0,2,  obsypka 0,3 m powyżej kanału nadmiar ziemi z wymiany gruntu należy wywieź. Pozycja kosztorysowa z KNR-W2-010802-02 obejmuje wywóz ziemi do wbudowania na 1 km natomiast do wywiezienia na 10 km. Zamawiający wskaże miejsca wywozu wybranemu Wykonawcy robót. Realizacja odtworzenia nawierzchni dróg gminnych do stanu pierwotnego natomiast drogi powiatowej zgodnie z decyzją Zarządu Powiatu nr DT 5443.39.2011 (skan decyzji w załączeniu).

 

  1. Czy do oferty ma być dołączony kosztorys uproszczony czy szczegółowy?

 

Odp. 3. Zamawiający nie wymaga załączenia kosztorysu – cena ryczałtowa. Dozwolone jest oczywiście załączenie każdego ze wskazanych. Kwestię tę reguluje SIWZ.

 

  1. Jaka jest długość rurociągu tłocznego  RT-1. Z profilu i mapy wynika 2158 m a na zestawieniu 2134 m?

 

Odp. 4. Długość rurociągu tłocznego należy przyjąć zgodnie z mapą i profilem                  

 

  1. Jaka rura ma być przeznaczona do ułożenia rurociągu tłocznego? Zgodnie z opisem  to PE fi 90  i fi 75 SDR 17, a na profilach PE 80 fi 90 i 75 SDR 13,7?

 

Odp. 5. Typ rury dla rurociągów tłocznych PE HD 100 SDR 17 o średnicach 75 i 90 mm

 

  1. Ile jest do wykonania studni rozprężnych na rurociągu tłocznym? Na zestawieniu studni jest ich 4, na zestawieniu rurociągów tłocznych 2szt. Proszę o podanie parametrów i rzutu studni rozprężnych.

 

Odp. 6. Parametry studni rozprężnych podano w opisie pkt 4.4. Natomiast ilość studni określa Tabela 7 do opracowania.

 

  1. Czy w długości rurociągu kanalizacyjnego ( L= 3660 m) jest uwzględniona długości 56 m wynikająca z podłączenia rurociągu tłocznego? Czy trzeba doliczyć tę długość?

 

Odp. 7. Do długości kanałów grawitacyjnych 3660 należy dodać odcinki kanałów rozprężnych na rurociągach tłocznych tj. 56 m

 

  1. W przedmiarze brakuje rurociągu tłocznego o fi 75? Ma być policzony i uwzględniony.

 

Odp. 8. Rurociąg jest uwzględniony w przedmiarze poz. 1.3.1 długość = 13 m

 

  1. Czy Inwestor dysponuje przekrojami przepompowni? Jeżeli tak, to proszę                             o zamieszczenie na stronie internetowej?

 

Odp. 9. Inwestor nie posiada przekrojów pompowni ale zostały one szczegółowo opisane w dokumentacji pkt 5.

 

  1. Czy projekt ma być projekt tymczasowej organizacji ruchu na wszystkie drogi? Czy zamawiający posiada projekt organizacji ruchu? Czy wykonawca zobowiązany jest do wykonania projektu organizacji ruchu?

 

Odp. 10. Wykonanie projektu organizacji ruchu spoczywa na Wykonawcy. Inwestor nie wymaga projektu w pasach dróg gminnych.

 

  1. Czy na terenie zagospodarowania przepompowni ma być ustawiony żurawik do podnoszenia? Jeżeli tak, to gdzie ma on być i jakie ma mieć parametry ( wysokość, udźwig itp.)

 

Odp. 11. Projekty nie uwzględniają żurawików na terenie pompowni.

 

  1. Jaki rodzaj nawierzchni na terenach przepompowni?

 

Odp. 12. Utwardzenia przepompowni ścieków należy przyjąć zgodnie z planami zagospodarowania pompowni rys 10/1…10/6

 

  1. Prosimy o podanie czy kanalizacja przebiega w drogach gruntowych ? Przedmiar nie obejmuje rozbiórek i odtworzenia nawierzchni. Proszę o potwierdzenie informacji, ze prace przy budowie kanalizacji sanitarnej nie będą prowadzone w drogach o nawierzchni asfaltowej.

Na załączonych planach widać, iż część kanalizacji sanitarnej DN 200 przebiega w drodze (SR43-SR34) zaznaczona jest ona na planie jako droga asfaltowa. Rurociąg tłoczny RT 1 zlokalizowany jest również w drodze (opis na planie – nawierzchnia asfaltowa). Prosimy o odpowiedź czy odtworzenia wchodzą w zakres przedmiotowego zadania jeśli tak to prosimy o załączenie projektu dla części drogowej, z którego będzie wynikało w jakiej konstrukcji należy odtwarzać poszczególne nawierzchnie.

Czy Zamawiający przewiduje wykonanie odtworzenia nawierzchni w ramach przedmiotowego zadania ponieważ w załączonym przedmiarze oraz dokumentacji projektowej brak jest informacji co do konieczności wykonania odtworzenia nawierzchni.

 

      Odp. 13. W pasach dróg gminnych odtworzenia wykonać do stanu pierwotnego natomiast w drodze powiatowej zgodnie z załączona decyzją.

 

  1. W opisie jest napisane „szafa sterownicza powinna umożliwiać monitorowanie i zdalne sterowanie praca pompowni z poziomu zainstalowanej stacji monitorującej i w przypadku wcześniejszego wdrożenia systemu monitoringu u Użytkownika powinna stanowić rozbudowę istniejącego systemu monitoringu, kto jest wykonawcą istniejącego monitoringu.

 

Odp. 14. Obecnie na terenie gminy istnieje monitoring obiektów pompowni firmy HYDROSYSTEM Poznań dlatego pobudowane pompownie muszą współgrać z obecnie istniejącym obsługiwanym przez Urząd Gminy Łubowo. Zamawiający nie precyzuje firmy dostawcy monitoringu tylko wskazuje, że wybrane rozwiązanie musi być kompatybilne z używanym obecnie.

 

  1. Prosimy o przekazanie rzutów kanalizacji sanitarnej w wersja edytowalnych np. dwg i pdfz rzutami są b. duże i ledwie się otwierają, nie ma możliwości wydruku. Wykonawca nie może zlokalizować przebiegu kanalizacji sanitarnej w terenie. Jeżeli niema możliwości załączenia plików na stronie, Wykonawca może podjechać do Gminy po pliki na płycie CD bądź zgrać na pendrive

 

Odp. 15. Na stronie została umieszczona dokumentacja w formie elektronicznej – jedynej jaką dysponuje Zamawiajacy. Inny sposób przekazania dokumentów można uzgodnić z Urzędem i odebrać po przybyciu do siedziby Gminy.

 

 

  1. Prosimy o udostępnienie dokumentacji geotechnicznej …rodzaj gruntu, zaleganie wody gruntowej, koszty pompowań wody

W dokumentacji zamieszczonej na stronie internetowej Zamawiającego brak badań geotechnicznych, proszę o uzupełnienie.

 

Odp. 16. Określenie warunków geotechnicznym na przedmiotowym terenie realizowano poprzez wywiad terenowy oraz informację z badań w zasięgu inwestycji. Dlatego                              w kosztorysie uwzględniono pompowania wody na podstawie wywiadu. Inwestor nie posiada dokumentacji hydrogeologicznej.

 

 

  1. W przedmiarze na kanale sanitarnych jest 9 szt. studni rewizyjnych fi 1000. Na zestawieniu jest 5 szt. studni : SR0, SR15, SR30, SR31, SR59. Są za to 4 szt. studni rozprężnej SRD-1, SRO-2, SRO-3, SRO-6 o śr. fi 1000, które są ujęte w przedmiarze w poz. 47 ale tylko w 2 szt. Proszę o wyjaśnienia.

 

Odp. 17. Studni rozprężnych i zbiorczych betonowych Ø 1000 jest 9 szt. I taką ilość należy przyjąć.

 

  1. Czy furtka w ogrodzeniu przepompowni ma być zamykana na klucz? Jeżeli tak, to czy są jakieś wymogi co do kłódki i zamka?

 

Odp. 18. Na pompowniach Inwestor nie stosuje kłódek. Furtka winna być zamykana na typowy zamek patentowy.

 

  1. Czy zamawiający dopuszcza wykonanie rurociągu tłocznego za pomocą przewiertu sterowanego?

 

Odp. 19. TAK

 

  1. Prosimy o zamieszczenie rys dla studni czyszczakowych i odpowietrzających.                    W załączonej dokumentacji brak informacji dot. wyposażenia tych studni rodzaj armatury, średnica).

Proszę o podanie parametrów zaworów napowietrzająco- odpowietrzających w studni odpowietrzającej fi 12000

 

 

Odp. 20. W pkt 4.2. dokumentacji zostały opisane studnie odpowietrzające i czyszczakowe oraz zestawiono je w tabeli 6.

 

 

  1. Prosimy o załączenie warunków technicznych Gminy Łubowo wskazanych w projekcie budowlano-wykonawczym w części I – podstawy opracowania.

 

Odp. 21. Załączono skan – warunki techniczne

 

  1. Proszę o uzupełnienie dokumentacji zamieszczonej na stronie Zamawiającego o pozwolenie na budowę.

 

Odp. 22. Załączono skan – pozwolenie. Pozwolenie jest nadal aktualne – dokonano zgłoszenia rozpoczęcia prac i wytyczenia terenu pod przepompownię.

 

  1. Proszę o potwierdzenie, że Zamawiający posiada wszelkie uzgodnienia niezbędne do realizacji zadania.

 

Odp. 23. TAK

 

  1. Proszę o informację, w jaki sposób zostanie rozliczone odwodnienie wykopów? Ze względu na brak badań geotechnicznych oraz to, że zamieszczony opis techniczny opisuje warunki wodno-gruntowe w sposób bardzo ogólny uniemożliwia to oszacowanie realnych kosztów związanych z odwodnieniem wykopów. W związku z powyższym sugeruję, aby odwodnienie wykopów zostało rozliczone na podstawie dziennika pompowania.

 

Odp. 24. W kosztorysie zostały uwzględnione pompowania wody. Cena ofertowa  jest ceną ryczałtową, jej definicja została przedstawiona w SIWZ.

 

  1. Proszę o potwierdzenie posiadania oraz zamieszczenie na stronie internetowej Zamawiającego wykazu właścicieli i władających gruntem oraz ich zgody na zamontowanie obcego urządzenia.

 

Odp. 25. Urząd posiada zgody właścicieli na przeprowadzenie inwestycji. Na przedmiotowym etapie Inwestor nie widzi potrzeby umieszczania zgód właścicieli na stronie internetowej. Wiąże się to w szczególności z ochroną danych osobowych.

 

  1. Proszę o potwierdzenie posiadania oraz zamieszczenie na stronie na stronie internetowej Zamawiającego zgody zarządcy dróg na zamontowanie obcego urządzenia.

 

Odp. 26.  Załączono skan decyzji.

 

  1. Proszę o uzupełnienie dokumentacji zamieszczonej na stronie internetowej Zamawiającego o kompletny ZUDP. Zamieszczona dokumentacja posiada jedynie uzgodnienia z ENEA operator Sp. z o.o.

 

Odp. 27. Urząd posiada wszelkie uzgodnienie na realizację robót. Skan uzgodnienia ZUDP                    w załączeniu.

 

 

  1. Proszę o potwierdzenie, iż łączenie rurociągu tłocznego ma być za pomocą muf elektrooporowych. Ile ich ma być, bo zgodnie z długością rurociągu ponad 400 szt. muf elektrooporowych fi 90.  ( rury w odcinkach 12m)

 

Odp. 28. Ilość muf elektrooporowych uzależniona jest od długości zastosowanych rur przez wykonawcę i kształtek. Wykonawca musi sam oszacować w stosunku do długości rurociągów tłocznych i zakupionych rur oraz kształtek ilość muf.

 

  1. Proszę o informację czy termin wykonania zamówienia wskazany w SIWZ tj. 30 listopad 2017 r. dotyczy terminu fizycznego zakończenia robót (zgłoszenia gotowości do odbioru przez Wykonawcę) czy terminu podpisania protokołu odbioru końcowego.

 

Odp. 29. Zgodnie z SIWZ.

 

 

  1. Pytania do projektu umowy

 

§ 11 ust. 1

Powołując się na zasadę równości stron wnosimy o dodanie zapisu mówiącego                                  o ewentualnych karach dla Zamawiającego związanych ze zwłoka w dopełnieniu swoich obowiązków (nieterminowego przekazania placu budowy, dokumentacji) oraz ewentualnych karach dla Zamawiającego związanych z odstąpieniem do umowy z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego.

§ 11 ust. 1 lit. a) i lit. b)

Wnosimy o zmianę słowa „opóźnienie na słowo „zwłoka”. Wykonawca powinien odpowiadać za opóźnienia kwalifikowane (zwłoka) czyli za to, że nie wykonał swoich zobowiązań na skutek okoliczności za które ponosi odpowiedzialność.

§ 11 ust. 2

Powołując się na zasadę równości stron wnosimy o wykreślenie zapisu i zastąpienie go następującym: „Strony zastrzegają sobie prawo do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody”

 

 

Odp. 30. Zapisy projektu umowy w obu kwestiach pozostają bez zmian.

 

 

  1. Czy Zamawiający jako rozwiązanie równoważne do wkładek wykonanych                                 z polipropylenu typu PREDL uzna wkładki wykonane z poliuretanu?

        

Odp. 29. TAK

                                          

          

Z uwagi na dużą ilość pytań, dotychczasowy termin składania ofert ulega zmianie na dzień 23.12.2016r. godz. 10.00. Otwarcie ofert nastąpi o godz. 10.15.

 

załączniki - pobierz skany

 


Z poważaniem

Przewodniczący Komisji Przetargowej